مزرعه خربزه های دانژه (رقم قهرمان و علیخان)، با حضور وزیر محترم کشاورزی آقای حجتی و تیم همراه و همچنین کشاورزان منطقه


در ساعات آغازین روز سه شنبه ۱۹/۵/۱۳۹۵ شرکت هامون در اولین مزارع نمونه خربزه کشت شده از ارقام هیبرید ثبت شده و ایرانی دانژه، میزبان کشاورزان و مفتخر به حضور و بازدید مهندس حجتی مقام عالی وزارت کشاورزی و معاونین وزراتخانه آقایان دکتر بخشنده، مهندس طهماسبی و … بود.

در ساعات آغازین روز سه شنبه ۱۹/۵/۱۳۹۵ شرکت هامون در اولین مزارع نمونه خربزه کشت شده از ارقام هیبرید ثبت شده و ایرانی دانژه، میزبان کشاورزان و مفتخر به حضور و بازدید مهندس حجتی مقام عالی وزارت کشاورزی و معاونین وزراتخانه آقایان دکتر بخشنده، مهندس طهماسبی و … بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمود حجتی در بازدید از نخستین مزرعه نمونه کاشت شده با بذر هیبرید در تاکستان که ظهر امروز به همراه معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و استاندار قزوین صورت گرفت با بیان اینکه برخی از محصولات کشاورزی مثل هندوانه و خربزه پرآب هستند، اظهار کرد: برای تولید این محصولات به آب زیادی نیاز داریم و با توجه به بحران کم‌آبی در کشور به ویژه در استان قزوین سعی و تلاش ما بر این است که با استفاده از بذر هیبریدی که تولید داخلی کشور است بتوانیم نیاز کشاورزان را در این محصولات تأمین کنیم.
وی افزود: برای تأمین نیاز مصرفی بذر هیبریدی در کشور سالیانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج می‌شود که این مسئله به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: ما تلاش کرده‌ایم با توجه به راهبرد سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و عملی کردن این راهبرد به تولید بذر هیبریدی در داخل کشور بپردازیم که درصدد صادرات این محصول و جلوگیری از واردات آن هستیم.
حجتی مطرح کرد: ما در تولید بذرهای مورد نیاز کشور در تلاش هستیم که علاوه بر کمیت به کیفیت این محصولات نیز اهمیت دهیم و مرغوب بودن این بذرها یکی از هدف‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی در تولید این محصول است که بتوانیم از آن در مزارع کشاورزی استفاده کرده و به اقتصاد کشور کمک کنیم چراکه بذرهایی که در حال حاضر برای نیاز کشور وارد می‌شود از نوع مرغوب است.
وی بیان کرد: برخی از محصولات کشاورزی مثل خربزه و هندوانه پر آب هستند به طوری که برای تولید هر کیلو از این محصولات به ۲۸۰ لیتر آب نیاز است که تلاش شده با استفاده از بذر هیبریدی نیاز آب تأمینی برای تولید هر کیلو از این محصول به ۲۸ لیتر برسد.
وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: کشور در تولید برخی از محصولات کشاورزی به خودکفایی رسیده است به طوری که در تأمین نیاز محصول مورد نظر نیازی به واردات نداریم.
حجتی اضافه کرد: طی سال جاری رکورد تولید برخی از محصولات کشاورزی همچون گندم با تلاش کشاورزان زحمتکش نسبت به سال‌های گذشته زده شده است به طوری که میزان برداشت این محصول به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده و امید است که بتوانیم در تولید محصولات دیگر کشاورزی نیز به این خودکفایی دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: بدهی دولت به کشاورزانی که محصول گندم تولید می‌کنند در حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده که امید است با تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت بتوانیم بدهی این کشاورزان را پرداخت کنیم.